pátek 9. června 2017

Sasanka věncová

Sasanka věncová (Anemone coronaria), někdy také Jeruzalémská sasanka, je květinka z čeledi pryskyřníkovitých, která pochází z východního Středomoří. V Izraeli je jednou z nejoblíbenějších dekorativních květin.

Po dlouhá léta jsem tyto rostlinky obdivovala jen na obrázcích a ani jsem nemyslela na to, že bych si je zkusila vypěstovat doma. Byla jsem přesvědčená, že by mi stejně nevyrostly.
Minulý rok někdy v únoru jsem na jejich cibulky narazila na místě, kde bych je čekala nejméně: v Kiku. Byl k nim i malý květináček a sáček hlíny, a tak jsem si řekla, proč ne. Nedočkava jara jsem je zasadila hned ten den, a nedostatek slunce zřejmě způsobil jejich zkázu. Vyklíčily, zjistily, že je ještě zima, a zašly.
Letos jsem ty cibulky objevila na stejném místě znovu. Byla jsem trpělivější, zasadila jsem je až v době, kdy se má, a dopřála jsem jim větší prostor. Vypadalo to nadějně; tentokrát nás však vypeklo aprílové počasí, které po pár téměř letních dnech poslalo sníh a zimu. Naštěstí mi je před tím nejhorším počasím zachránil skleník máminy kamarádky, kam jsem je ukryla a ony tak mohly v klidu a teple vyrůst. Vypadá to, že se jim daří dobře. Nedávno vykvetly, na to jsem nesmírně hrdá, a pořád chodím a koukám, jak se jim daří a jestli mají nová poupata.
Rostlinky jsou radost!



6 komentářů:

  1. To jsou ale krásky! ♥ Když si člověk něco vypěstuje, hned z toho má větší radost. Zrovna mi na orchidejích vyrostly dva nové stonky, tak jsem zvědavá, jestli trifidi třeba zase pokvetou. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají ještě asi tři poupata! :) Mně teď taky obrazila jedna z orchidejí, která nevypadal už moc živě. Tím víc mě to potěšilo. :D

      Vymazat
  2. Já docela čučela, když jsem u tebe viděla modrou sasanku. Znám jen ty bílé a žluté. Vím, že na zahradě se dají pěstovat i větší, ale o tolika barvách jsem vůbec netušila.
    Trochu mi to připomíná hybrida mezi sasankou a vlčím mákem, abych se přiznala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se prý zbarvují podle toho, do jaký země je zasadíš. Ta bílá a červená jsou asi mutantíci, ostatní poupata jsou všechny do modra. :D

      Vymazat
  3. Já mám hrozně rád sasanky, jak ty lesní tak i všechny ostatní, Tyhle jsou moc krásné. Dlouho jsem si tyto konkrétní chtěl pořídit a zasadit do skalky, ale nějak na to nikdy nedošlo, i proto že jsem si myslel, že by mi nevyrostly. Je to hrozně pěkný článek, takový milý a upřímný, jde vidět, jak ti to dělalo radost. Moc hezky se četl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to nelze říct nic jinýho, než že děkuju, a že sasanky jsou věchny krásný. :)

      Vymazat