neděle 3. září 2017

Edge of winter

Měla jsem chuť podívat se na nějaký film. Deštivá sobota, ven se moc nechce, nikam se nespěchá, ideální podmínky. Provedla jsem tedy trochu průzkumu a dostala jsem se k tomuhle snímku, skrze to, že tam hraje Tom Holland. Ten chlapec je mi sympatický, dobře se na něj kouká, a, jednoduše popsáno výrazem jedné mojí kamarádky, je kute. Koukat na kute chlapce se v upršeném odpoledni zdálo být dobrým způsobem zábavy, a tak jsem se vrhla do shánění filmu, a nakonec vlastně bylo úplně jedno, jestli je tam někdo kute nebo ne.


Kanadsko-americký snímek z roku 2016 není nijak převratný zápletkou ani dějem. Matka, kterou mimochodem hraje Rachelle Lefevre alias zlá upírka z prvního Stmívání, doveze své dva syny na pár dnů k jejich biologickému otci. To je už na první pohled dost divný týpek, u kterého bych svoje děti nenechala ani půl hodiny (vlastně bych si je s ním v první řadě vůbec nevytvářela, ale oukej), a od začátku tušíte, že se tam stane nějaký kolosální průser. Tahle domněnka se potvrdí ve chvíli, kdy tatík rozhodne, že bude ohromná sranda vzít kluky uprostřed zimy do těch obrovských strašidelných severoamerických lesů, kde na nějakou civilizaci nenarazíte v okruhu několika desítek kilometrů. Pak už v podstatě jenom sledujete, jak se ten průser stává kolosálnějším a kolosálnějším, otci v hlavě praskají pojistky a bratři se z toho snaží nějak dostat.
I přes jistou předvídatelnost jsem ovšem koukala s očima přišpendlenýma k obrazovce a nepodívala jsem se ani na to, kolik mi z filmu ještě zbývá. Mohlo za to hezky vystupňované napětí a tíživá atmosféra, vytvořená záběry na zasněžené lesy podkreslené takovou zvláštní hudbou, ze které mi bylo docela úzko. Trochu mě zklamal konec; byl moc náhlý a trochu uspěchaný a vlastně se nic nevysvětlilo, ale nechat to na divákově představivosti byl možná nějaký umělecký záměr. Možná pak máte zůstat ještě chvíli nevěřícně hledět, přemýšlet, jestli je to jako fakt celý, a pak zvažovat možnosti, co se pak ještě mohlo dít.
Možná jsem příliš nenáročný divák, protože filmoví kritici na čsfd hodnotí tenhle film dost bídně, ovšem pravda je, že jejich hodnocení mi málokdy připadá odpovídající. Z mého pohledu je to přinejmenším rozhodně zajímavý film, který jsem si i přes pár zjevných nedostatků po všech stránkách užila a zpříjemnil mi příliš brzké podzimní odpoledne, a to je vlastně všechno co jsem od toho očekávala, a co vlastně očekávám od film obecně.
Tak kdybyste třeba někdy měli chuť na nějaký film a nevěděli, nač se podívat, můžete to třeba zkusit.
(Chtěla jsem přidat trailer, ale zjistila jsem, že toho prozrazuje víc, než by trailery na můj vkus měly.)

3 komentáře:

  1. Kdo používá výraz "kute" ? Přesně takhle vyslovovaný? Já myslela, že je to specialita jen Lucky... Ale u tý zase nevím o tom, že by vůbec znala tohohle týpka, natož aby o něm říkala, že je kute. :DDD A nebo ta osoba říkala cute a ty sis to upravila? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co jsem na jaře slyšela Lucku to slovo takhle říct, nějak u mě zdomácnělo. Já jakoby taky neumím moc anglicky vyslovovat, třeba vím, jak se to má říct, ale říct to neumím, ale tohleto mi prostě tak pěkně zní. :D Teď jsem to prostě jenom použila k popsání svých dojmů z toho týpka. :D :D :D

      Vymazat
  2. Jé, to je poprvý, co někdo použil moje "kute"! :D To je milý!
    I když, po pravdě to slovo úplně poprvé řekl Richard a já si ho jen osvojila. :-D

    OdpovědětVymazat